Dobry audiobook

audiobooki adiobooki - bajki dla dzieci

Audiobook najwyższej jakości stworzysz w studiu b24

Nowoczesna forma przekazu informacji, jaką są książki do słuchania podbija dzisiejszy rynek. Liczba tak zwanych z angielskiego audiobooków lawinowo rośnie, a wraz z nią rośnie również niebezpieczeństwo braku szerokiej akceptacji tego rodzaju formy przekazu. Książka do słuchania ma swoje dobre i złe strony. O tych drugich musi pamiętać każdy, kto decyduje się na ich produkcje. Bestseller w papierze nie musi iść w parze z bestsellerem formy do słuchania. I pomimo że w porównaniu do ksiązki papierowej audiobook posiada niepowtarzalne walory, takie jak możliwość słuchania podczas wykonywania innej czynności np. podczas prowadzenia samochodu, odpoczynku nawet z zamkniętymi oczami, pracy fizycznej umożliwiającej słuchanie to forma ta może mieć także minusy. Jeśli głos lektora lub aktora oraz interpretacja nie przypadną odbiorcy do gustu to cały trud wydawcy idzie na marne. Dodatkowo bardzo ważną rolę w odbiorze treści odgrywa obróbka dźwięku oraz sam sposób jego nagrania. Warunki panujące w studio, czas pogłosu, kompresja i dopasowanie pasma częstotliwości jak i oddechy lektora to elementy składające się poza odpowiednim doborem lektora na sukces produkcji. Nie zawsze znany głos jest gwarantem wysokiej sprzedaży. Podobnie ma się sprawa interpretacji oraz formy audiobooka. Podział tekstu na role (forma słuchowiska radiowego) lub zbyt mocne zaangażowanie aktorskie osoby czytającej może doprowadzić do braku powstawania lub powstawania złych obrazów w umyśle odbiorcy. Ten narzucony i niezgodny z oczekiwaniem odbiorcy styl może zniechęcić dosłuchania książek, bajek czy czasopism w formie audio i warto o tym pamiętać.

Dobry audiobook to taki, którego się chętnie słucha, do którego chętnie się wraca. Obrazy powstające w naszej głowie podczas słuchania dobrego audiobooka muszą odpowiadać naszym oczekiwaniom i utrwalać się w taki sam sposób, jak podczas czytania standardowej papierowej ksiązki. Stopień znajomości lub rozpoznawalności głosu lektora nie ma, więc kluczowego znaczenia w odbiorze treści a więc i po części nie rzutuje tak mocno jakby się mogło wydawać na sukces rynkowy audio-produkcji. Oczywiście są na rynku głosy rozpoznawalne i lubiane przez wszystkich. Ich użycie w dużej mierze gwarantuje przewagę nad konkurencją nieużywającą dobrych nazwisk. Nie jest to jednak patent w pełni optymalny. Z jednej strony użycie znanego głosu wiąże się z wyższymi kosztami produkcji a więc może zaburzyć podstawy ekonomi. Z drugiej strony dana osoba może kojarzyć się odbiorcy z kimś innym i zaburzyć w ten sposób odbiór treści.

Zanim zdecydujesz się na produkcję książki do czytania zamów próbkę takiej produkcji i sprawdź jak jest odbierana. Jeśli nie masz pewności co do wybranego przez siebie z naszej bazy głosu lektora poproś i nagranie kilku wersji z różnymi głosami, nawet jeśli będzie to związane z dodatkowymi kosztami. Wielogodzinne produkcje nie mogą nużyć słuchacza. Głos optymalnego lektora musi być dla wszystkich miły lub po prostu niezauważalny.

Prawo

Prasa i media

  • muzyka relaksacyjna
  • muzykoterapia
  • prasa o nas
  • dla prasy
  •  

Społeczność

  • Facebook
  • Youtube
  • Współpraca
  • Polecamy
  •  
Press&Media Records © 2006 - 2017 | kontakt | napisz do nas | pressmedia
Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że używamy pliki cookies w celach: świadczenia usług, reklamy, statystyk. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia. szczegóły znajdziesz w Polityce Cookies. Kliknij tutaj, aby wyrazić zgodę i ukryć komunikat.