Press&Media
Częste pytania
Prawo
- Zaiks
- ZPAW hologram
- zwolnienie z opłat
- wydawca
- polityka cookie
Prasa i media
- muzyka relaksacyjna
- muzykoterapia
- prasa o nas
- dla prasy
Społeczność
- Youtube
- Współpraca
- Polecamy
Wycena produkcji dźwiękowych to bardzo indywidualna i trudna czynność. Wiele zmiennych i często mało przewidywalnych faktorów wpływających na czas poświęcony produkcji wpływa na jej końcową ceną. Pomimo tego, że ceny wynajmu studia nagrań, nagrań plenerowych jak i wynagrodzenia dla realizatorów, aktorów i lektorów można wyliczyć ze stawek godzinowych to jednak ostateczna cena produkcji uzależnione jest od wielu czynników, które trudno jest do końca przewidzieć.
Najlepszym tego przykładem jest - niby prosta w wycenie - produkcja materiału audio książki do słuchania. Treść, według nagrania próbnego szacujemy na 20 godzin. Cena końcowa uwzględniająca lektora ze stawką 200 zł za godziną gotowego materiału określona została kwotą 10 tysięcy zł. Jeśli podczas nagrań wydawca dojdzie do wniosku, że lektor czyta zbyt szybko a my pozwolimy sobie na nieco wolniejsze czytanie i większe odstępy pomiędzy zdaniami, zamiast 20 otrzymamy 23 godzinny materiału. Jego nagranie i obróbka będzie trwała łącznie o co najmniej 9 godzin dłużej. Dodatkowe koszty wynikające z 3 dodatkowych godzin lektora, 6 dodatkowych godzin czytania w studio oraz 5 godzin obróbki materiału, wpłyną znacznie na ceną końcową produkcji która może wzrosnąć o kwotę 2 tysięcy złotych co stanowi 20% różnicy pomiędzy kwotą szacowaną i faktycznymi kosztami produkcji.
Nagranie płyty zespołu muzycznego określono na 6 dni studyjnych po 9 godzin dziennie. Doliczono 2 dni pracy w studio bez nagrań, przeznaczone na wspólny miks i przygotowanie do masteringu. W stawce godzinowej wynoszącej 100 zł w przypadku nagrań i 60 zł w przypadku wspólnej pracy z materiałem uwzględniono profesjonalnego realizatora nagrań dźwiękowych z wykształceniem muzycznym. Symulacja dała kwotę 5900 zł. W rzeczywistości okazało się, że zespół, z powodu braku przygotowania do pracy w studio potrzebował aż 10 dni na nagranie zaplanowanych 5 utworów. Koszty studia wraz z realizatorem wzrosły o niebagatelne 3600 zł, czyli o pond 50%. Kolejnym elementem wpływającym na podwyższenie ceny jest poszukiwanie odpowiedniego brzmienia. Warto również wiedzieć, że każdy kolejny dzień spędzony na ręcznym wyrównywaniu i dopracowywaniu materiału pod względem brzmieniowym to koszt 500 zł.
W prostych zleceniach, w których można przeliczyć w prosty sposób na godziny w studio i materiałem wyjściowym jest wyrównany pod względem poziomów materiał lub pojedyncze ślady można przyjąć ceny zamieszczone w ogólnym cenniku z uwzględnieniem dodatków lub rabatów.
* - Obróbka i mastering strumieni audio to bardzo indywidualna sprawa. W wielu przypadkach nie chodzi tylko o to, aby materiał wyrównać i doprowadzić do ogólnie akceptowalnego efektu końcowego lecz o uzyskanie jak najlepszego, często nawet indywidualnego brzmienia całości. Uwzględniając powyższe podano ceny od nie określając końcowej ceny zależnej od indywidualnych oczekiwań zleceniodawcy oraz od jakości obrabianego materiału.
W każdym przypadku warto jednak zadzwonić do nas i ustalić szczegóły nagrania oraz możliwości uzyskania jak najlepszych cen oraz optymalnych terminów.
Tel. stacjonarny 77 423 14 06 ( w godzinach 7:00 - 15:00 )
Tel. stacjonarny 77 423 14 29 ( w godzinach 15:00 - 17:00 )
Tel. kom. 605300028 ( w godzinach rozsądnych )
Poczta elektroniczna: vip@pressmedia.pl
Do wszystkich podanych na stronie cen należy doliczyć obowiązujacy podatek od towarów i usług wynoszący ( VAT na dzień 1.01.2013) 23%.